MG ZT 260 SE

  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE
  • MG ZT 260 SE

Was het logisch voor MG om een Rover 75 te voorzien van achterwielaandrijving? Absoluut niet, maar bijzonder is het wel. Onder de motorkap van deze MG ZT 260 SE vindt u namelijk geen viercilinder en ook geen zes-in-lijn. Nee, MG heeft de ZT 260 uitgerust met een heuse Mustang V8 uit de stal van Ford USA. Motorinhoud? Maar liefst 4.6 liter. En zoiets moois ga je natuurlijk niet de nek omdraaien met voorwielaandrijving. Dat betekende wel dat MG ontzettend veel werk heeft moeten verzetten om de elegante Rover 75 geschikt te maken voor haar nieuwe Amerikaanse hart: een dikker blok betekent (naast grotere remmen) een sterkere transmissie, daar is een grotere cardantunnel voor nodig, vervolgens is er aan de achterzijde plaats gemaakt voor multi-link-ophanging (met sperdifferentieel!) en dan moet je ook nog zorgen dat het platform na al deze aanpassingen voldoende stijf blijft om een sportieve wegligging te garanderen. Verstandig om te doen voor een noodlijdend automerk? Niet echt. Heel erg gaaf? Hell yes.

De ‘260’ in MG ZT 260 SE staat voor de hoeveelheid pk die door deze Mustang V8 wordt geleverd. Dat klinkt niet heel indrukwekkend, maar wat ons betreft hebben ze daar ook de verkeerde waarde vermeld. Bij Amerikaanse krachtbronnen zoals deze is het namelijk nuttiger om naar het koppel te kijken. Dat is in dit geval 410 Nm. Meer dan voldoende om het wegdek licht op te laten krullen – om u een beeld te geven van wat u te wachten staat als u plaatsneemt achter het stuur van deze MG. En juist dan is het zo ontzettend leuk dat bijna niemand in de gaten heeft wat voor monster dit stiekem is. Natuurlijk, de ‘quad pipes’ aan de achterzijde en de V8 aanduiding op de flanken, maar verder zijn het vooral de smaakvolle lijnen van de klassieke Rover 75 die de boventoon voeren.

En dan dit exemplaar: full option (zelfs televisie is aanwezig), 18 inch wielen speciaal voor de 260, Nederlands geleverd, slechts 143.000 kilometer op de teller (NAP), twee eigenaren, dual zone climate control, xenon verlichting, handgeschakeld, alcantara, et cetera. En tot slot is er uitzonderlijk goed gezorgd voor deze muscle car van Britse afkom. De MG ZT 260 SE heeft namelijk – echt waar – ieder jaar haar onderhoud gehad, bij de dealer.

Bouwjaar                           juli 2004

Motorgegevens               4.6 liter Mustang V8 met twee kleppen per cilinder, 260 pk / 191 kW

Kilometerstand                 143.000

Topsnelheid                      250 km/u

  • Full option
  • Dealer onderhouden (ieder jaar)
  • Volledige onderhoudshistorie aanwezig
  • Nederlands geleverd
  • Twee eigenaren
  • Handgeschakeld
  • Alcantara
  • Dual zone climate control
  • Stoelverwarming
  • Televisie en navigatie
  • Xenon verlichting
  • Park distance control
  • Regensensor
  • Automatisch dimmende binnenspiegel

VERKOCHT

Interesse? Maak dan een afspraak en kom langs.

Specifications

ZT 260
2004
Zo goed als nieuw
Handgeschakeld
143000 Km
Incl. rijklaar maken
Margeauto
 

NEED A HAND TO FIND YOUR CAR?

Compare List