Het ideale plaatje als je op zoek gaat naar een (modern) classic: origineel Nederlands geleverd, complete onderhoudsgeschiedenis, geen schade, geen roest, de duurste uitvoering, niet versleuteld, goed onderhouden en nog geen 100duizend km gelopen!. Uit ervaring weten wij dat het helaas niet vaak voorkomt, en tóch is het zo met de Mercedes SLK 230 Kompressor automaat uit 2000 die hier aangeboden wordt. Deze roadster vinkt álle vakjes namelijk moeiteloos aan.
Hoe zat het ook alweer met de SLK? Mercedes bracht haar high-end roadster in 1995 op de markt nadat Mazda de interesse in dat segment weer had aangewakkerd met de succesvolle MX-5. Maar goed, dames en heren, dit is géén MX-5, dit is een S – L – K, wat staat voor sportlich, leicht und kurz. Naturlich. Daarnaast pronkt die driepuntige ster niet voor niets op de voorzijde van de auto. Deze roadster beschikt namelijk wél over een comfortabel lederen interieur, een variodak en een dikke 2.3 liter viercilinder mét supercharger. Eerlijk is eerlijk, met een MX-5 moeten we deze roadster dan ook eigenlijk niet vergelijken. Met de introductie van deze auto werden de pijlen van Mercedes gericht op de Z3 van BMW en de Boxster van Porsche. Met succes, want de SLK heeft echt een eigen karakter (meer up-market zullen we maar zeggen) en meer beenruimte dan de Boxster.
Dankzij de kompressor bent u met de SLK ook vlot onderweg. Natuurlijk, tegen een elektrische auto legt iedereen het af, maar u zult meer plezier hebben én er beter uitzien terwijl u het doet. Bovendien is de 100 kilometer per uur bereikt in iets meer dan 7 seconden en dat is nog steeds een hele respectabele score.
Tot en met de 75.000 km is het onderhoud uitgevoerd door MB dealer Wensink in Emmeloord.
Meer weten? U bent van harte welkom bij Autoservice Heesakker voor bezichtiging van deze zwarte roadster.
Bouwjaar 1999
Motorgegevens M111.983 2.3 liter viercilinder met supercharger, 197 pk / 145 kW
Kilometerstand 98.000
Topsnelheid 231 km/u